Wzruszający i wstrząsający list ojca do nauczycielki swego syna napisany zaraz po tym, jak przejrzał podręcznik. Dziękuję za udostępnienie go na stronach Stop Dyskryminacji. Chodzi o podręcznik do klasy III od A do Z, wydawnictwa DIDASKO.
Pani Magdo,
Właśnie przyszły zamówione podręczniki i jesteśmy zdruzgotani, bo
czujemy, że depcze się godność naszego dziecka. Podręcznik, który Pani
wybrała będzie próbował indoktrynować w obrzydliwy sposób moje dziecko
oraz je dyskryminować. Będzie wymuszał na moim dziecku przyznanie się do
określonego światopoglądu, co jest niezgodne z Konstytucją RP.
Część 1
1. Strona 38 Chleb Józef Broda – nasza miłość nie ma pachnącego chleba w
wierze, żaden „pan” również chleba mi nie daje. My się nie modlimy i
niczego nie błogosławimy znakiem krzyża. Nie wiem jak Pani chce się
uporać z tym tekstem. Ten sam klimat jest kontynuowany na dalszych
„chlebowych stronach” . To , że chleb to dar boży, dzięki któremu
otrzymujemy wiele łask obraża inteligencję Konrada, bo my na chleb
ciężko pracujemy i tego samego chcemy nauczyć nasze dziecko.
2.
Wydarzenia – Październik. Dzień św. Franciszka ? Dzień JP2? To nie jest
szczególny dzień dla wielu Polaków. Ani szczególna postać. Ten Pan ma
sumienie obciążone wieloma potwornościami. Mój syn wiele już wie na ten
temat. Mam nadzieję , że lekcja ta będzie zawierała pełny obraz Wojtyły
również ten niepopularny w Polsce.. Chętnie dostarczę materiały. Tylko,
że w większości dla dzieci są nieodpowiednie. Przyjaźń z pedofilami i
krycie ich, wzrost śmiertelności na HIV w Afryce, Opus Dei, Bank
Watykański czy aby na pewno chce Pani o tym rozmawiać z
dziewięciolatkami czy ominie te fragmenty?
3. Wydarzenia listopad –
wszystkich świętych. Konrad też jest CZŁOWIEKIEM, a mimo to nie modli
się jak LUDZIE w kościołach. To bardzo uderza w naszą godność. Nie uważa
Pani , że słowo „katolik” lub „chrześcijanin” byłoby lepsze? Czy
pozbawia to nas człowieczeństwa?
4. Wiadomo – grudzień. W zasadzie w
grudniu nie powinniśmy posyłać Konrada do szkoły. Próby jasełkowe na EW
– dyskryminacja. Nauka kolęd na muzyce rok w rok - dyskryminacja .
Rozdział o działalności charytatywnej - TYLKO ORGANIZACJE KATOLICKIE!
Na czele z Caritasem, który jest pralnią pieniędzy. No i Matka Teresa.
Czy będzie cała prawda? Proszę wspomnieć, że odmawiała podawania leków
przeciwbólowych, bo cierpienie zbliża do boga! A cierpienie tych osób
było często niepojęte. Ciekawy jestem min dzieci. Jak dojdą do siebie
proszę wspomnieć, że sama leczyła się i umierała w najlepszych klinikach
– z dala od boga. A tak poza tym, ze karmiła się ludzkim nieszczęściem,
gdyż większość środków pieniężnych, które dostawała od nieświadomych
ludzi zamiast przeznaczać na pierwotny cel przelewała do Watykanu!!!
5. Rozdział o bożym narodzeniu pominę w całości, bo raczej nie chce Pani wiedzieć co o tym naprawdę myślę.
Część 2
1. Luty – Matki boskiej gromniczej – co to za wielka historyczna
postać, że wszystkie dzieci koniecznie muszą się z nią zaznajomić Nie
znam i poznawać nie zamierzam. Gwarantuję, ze moje dziecko też nie.
Matka gromnicza i jakakolwiek inna może być przedmiotem poznania na
lekcji religii, nie na EW! Nie zgadzam się na to.
2. Kwiecień –
Wielkanoc – pytania dla dzieci – Jak twoja rodzina przeżywa wielki
tydzień? Pani Magdo, z trwogą. Martwimy się o to , że zada Pani to
pytanie Konradowi i poniży tym samym przed resztą klasy. To jest
podręcznik, dzieci wierzą, że zawarte w nim informacje są prawdziwe i
ważne. Czy Konrad nie jest jakiś dziwny?
Alleluja – radujmy się, że
jest bóg. A ” Jezus wstał z grobu i stale z nami chodzi”. To tak na
serio? Pani Magdo apeluję, są lepsze bajki!
3. Maj – Niedziela zesłania ducha świętego – katechizowania na EW ciąg dalszy. Wciąż ani słowa o Hanuce i Ramadanie. Szok!
4. Strona 166, 170 – wielcy Polacy – Karol Wojtyła alias Jan Paweł 2. I
pytanie , również do Konrada – kto był szczególnie ważny dla papieża?
Spieszę z odpowiedzią - Marcial Maciel Degollado. Według Wojtyły wzór
dla młodzieży. Zamierza Pani opowiedzieć o tej urzekającej historii??
Proszę, aby wyprowadzono moje dziecko wówczas z klasy. Uważam, że mój 9
letni syn nie jest absolutnie gotowy na takie opowieści. Czy naprawdę
uważa Pani, że jest dla nas ważny jakiś zwierzchnik, jakiejś religii???
5. Czerwiec – Narodzenie św. Jana Chrzciciela i Boże Ciało. Z tym
Chrzcicielem sam jestem zaskoczony. O co chodzi? Boże ciało również nie
jest w kręgu naszych zainteresowań.
Dlaczego wybrała Pani ten
podręcznik mając w klasie dwoje dzieci (na 14), które nie chodzą na
religię? Pani Magdo czy na pewno nie chciała Pani poprowadzić kolejnych
lekcji religii na EW? Dlaczego chce Pani poprzez ten wybór katechizować
moje dziecko? My nie potrzebujemy nawrócenia ani nawet egzorcyzmów.
Gwarantuję, że ta wiedza jest nam całkowicie zbędna i można bez tego
żyć. Ba my chcemy bez tego żyć i nawet mamy do tego prawo, ale wybór
tego podręcznika właśnie nam je ogranicza. Czujemy się zmuszani do
praktyk religijnych w szkole.
Podsumowując, chciałbym wiedzieć w
jaki sposób chce Pani chronić mojego syna przed indoktrynacją religijną w
czasie zajęć ? Proszę tylko nie używać słowa „tradycja” bo ono , aż
ocieka dyskryminacją. Zapewniam Panią, że w przeciwieństwie to Pana
Terlikowskiego nie chciałbym żyć ( i zapewne Pani też nie) w tradycyjnym
społeczeństwie, rodem z XV wieku. Ludzkość prze do przodu bo tradycyjny
punkt widzenia pozostawia w tyle. Od nauki religii jest salka
katechetyczna i pani Ola.
Oczekujemy zmiany podręcznika. I w
związku z tak kardynalnym błędem jakim był ten wybór uważamy, że szkoła
powinna za niego zapłacić!
... dzieci należy otworzyć na różne światopoglądy, tak aby wykształcić w nich tolerancję i samodzielne, krytyczne myślenie (tzn. nie przyjmuj niczego bez dowodu! pytaj, kwestionuj, poszukuj, nie polegaj na "autorytetach", gdy ktoś coś twierdzi, żądaj dowodu na prawdziwość tego twierdzenia!). Indoktrynowanie i zamykanie dziecka w jedynie słusznej wierze powoduje u niego nietolerancję na inaczej myślących przeradzającą się w dyskryminację...
...szkoła powinna być strażnikiem i gwarantem neutralności światopoglądowej i wyznaniowej; zadaniem szkoły jest uczyć i kształcić, a nie umacniać wiarę i formować - od tego są duchowni; w szkole nie powinno być miejsca dla nauki praktyk Buddy, Jezusa, Śiwy, Kryszny, Mahometa, Abrahama i innych bóstw, chyba że w kontekście dyskusji o religioznawstwie, filozofii albo etyce. W szkole nie powinny odbywać się żadne uroczystości religijne, obrzędy, rytuały - ich miejsce jest w świątyniach... (Anonimowy Czytelnik)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Rzeczywiście wstrząsające!
OdpowiedzUsuńOjcu ucznia życzę dużo siły.
Oraz zdrowia.
I za oddanie Polski w pacht Watykanowi ten biedny, zahukany Naród stawia Wojtyle tysiące pomników!
PS: Do jakiego to przedmiotu ten "podręcznik"?
Od pierwszej do III klasy jest jeden podręcznik do wszystkiego. Tzw. nauczanie zintegrowane.
OdpowiedzUsuń